niedziela, 30 października 2016

PALUCHY WIEDŹMY NA HALLOWEEN


Jedni lubią Halloween, inni wręcz przeciwnie. A mi chodzi głównie o dobrą zabawę w kuchni, i to nawet nie moją :-). Szczerze mówiąc z roku na rok coraz mniej mam wspólnego z wykonaniem tych ciasteczek. A jest to już nasza taka rodzinna tradycja. Uśmiechy na twarzach dzieci - bezcenne.

Dodatkowo ciasteczka są takie pyszne, że przepis można wykorzystać robiąc ciastka w innych, rozmaitych, dowolnych kształtach.

PALUCHY WIEDŹMY NA HALLOWEEN


SKŁADNIKI

200 g zimnego masła
0,5 szklanki cukru pudru
1 cukier waniliowy
1 jajko
2,5 szklanki mąki pszennej
kilka kropel zapachu migdałowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 niepełna łyżeczka soli
80 g migdałów

WYKONANIE

1. Wszystkie składniki, oprócz migdałów, połączyć i zagnieść. Uformować kulę, owinąć folią spożywczą i włożyć na pół godziny do zamrażalnika.
2. W tym czasie sparzyć migdały, obrać ze skórek i ewentualnie przeciąć na pół.
3. Ze schłodzonego ciasta formować palce. Powinny być troszkę mniejsze niż naturalne, ponieważ podczas pieczenia urosną. Na końcu umieścić migdał lekko go wciskając. Można ewentualnie udekorować dżemem, ja użyłam malinowego. 
4. Piec około 10 minut w 200 stopniach.

SMACZNEGO



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz