poniedziałek, 9 lipca 2018

Ogórki kanapkowe

Ogórki kanapkowe

Od kilku tygodni przetwory pochłonęły mnie całkowicie. Nie mam czasu na nic. Wieczorami kładę się zmęczona spać, ale patrząc na świeżo dokręcone słoiki buzia sama mi się śmieje. Satysfakcja gwarantowana. 
Dziś podzielę się z Wami przepisem na ogórki, które uwielbiam na kanapce z wędliną lub pasztetem. Dlatego też otrzymały nazwę OGÓRKI KANAPKOWE. Kupiłam kiedyś podobne w jakimś markecie, nawet mi smakowały. Udało mi się odtworzyć smak. Musicie jednak wiedzieć, że nie przepadam za octem, więc staram się go eliminować we wszelkich przepisach do minimum. Tak jest i w tym przypadku. Więc jeśli chcecie uzyskać ostrzejszy smak dodajcie trochę więcej octu.

Ogórki kanapkowe

Ogórki kanapkowe


SKŁADNIKI
2 kg ogórków
3 szkl wody
1 szkl octu spirytusowego 10%
2 szkl cukru
1,5 łyżki soli
1 łyżeczka curry
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka suszonych płatków czosnku (opcjonalnie)

DO KAŻDEGO SŁOIKA
pół łyżeczki gorczycy
3 ziarenka pieprzu
2 ziarenka ziela angielskiego

WYKONANIE
1. Ogórki myjemy i kroimy w podłużne plastry. Ja używam ręcznej krajalnicy do warzyw.
2. Układamy ogórki ciasto w wyparzonych słoikach, do każdego wsypujemy pół łyżeczki gorczycy, 3 ziarenka pieprzu i 2 ziarenka ziela angielskiego.
3. W garnku zagotowujemy zalewę: woda, ocet, cukier, sól. Dodajemy curry, kurkumę i czosnek. Gorącą zalewą zalewamy ogórki, zakręcamy zakrętki.
4. Słoiki pasteryzujemy ok 10 minut. Wyjmujemy, stawiamy do góry dnem i zostawiamy do ostygnięcia.
SMACZNEGO

KRULICA MIESZA

Ogórki kanapkowe

Ogórki kanapkowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz