sobota, 23 lutego 2019

Zupa krem z ziemniaków - bez mięsa

Zupa krem z ziemniaków

Zupa krem z ziemniaków, tanio, prosto i szybko. I najważniejsze, że smacznie. Geneza tej zupy jest banalna. Którejś soboty miałam plan na zupełnie inną zupę, ale okazało się,
że mięso przeznaczone na wywar mimo, że jeszcze przed końcem terminu przydatności, zepsuło się. Początkowo wpadłam w panikę, ponieważ nie lubię, gdy ktoś lub coś psuje mi plany. Skoro zaplanowałam, zgodnie z moją teorią, powinnam to zrobić. Po chwili przyszło opanowanie, szybki rzut oka do lodówki oraz spiżarni. Okazało się, że nie za wiele tego jest. Ale jednak coś było, coś co znajdzie się chyba zawsze w każdym domu: ziemniaki, marchewka, pietruszka, cebula. Pomyślałam sobie, że wprawdzie na stół nie wjedzie szczyt moich marzeń czy możliwości, ale co tam, najważniejsze, że domownicy nie będą głodni. No i cóż, okazało się, że moi bliscy zakochali się w tej zupie. Powtarzałam ją już kilka razy. Osobiście uwielbiam ją nie tylko za smak, ale również za prostotę wykonania

Zupa krem z ziemniaków

Zupa krem z ziemniaków - bez mięsa


SKŁADNIKI

  • 750 g ziemniaków
  • 1-1,5 pęczka włoszczyzny (marchewka, pietruszka, seler, por - w proporcjach jakie Wam odpowiadają)
  • 1 cebula 
  • 1-1,3 l bulionu warzywnego lub 1-1,3 l wody + domowa przyprawa typu Vegeta
  • majeranek
  • sól, pieprz
  • ewentualnie 2-3 łyżki śmietany 12-18%


WYKONANIE
1. Ziemniaki obieramy, kroimy na ćwiartki, wrzucamy do 1-1,2 l bulionu lub wody z przyprawą. Włoszczyznę obrać, pokroić na kawałki i również wrzucić do garnka z ziemniakami. Doprawiamy majerankiem. Gotujemy ok 30 minut.
2. W tym czasie cebulę kroimy w kostkę i szklimy na łyżce masła lub oleju rzepakowego. Do ugotowanych warzyw dodajemy cebulę. Blendujemy wszystko na krem, doprawiamy solą i pieprzem. Ponownie blendujemy, możemy dodać śmietanę. Podajemy z groszkiem ptysiowym lub grzankami.
SMACZNEGO

KRULICA MIESZA


Zupa krem z ziemniakami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz