poniedziałek, 7 października 2019

Grzybki marynowane na słodko z curry

Grzybki marynowane na słodko z curry

Nikogo już tym chyba nie zaskoczę, że przyprawa curry jest jedną z moich ulubionych. Tym razem padło na grzybki. Nie specjalnie przepadam za grzybkami w occie na ostro, wykręca mnie na sam ostry zapach octu. W poniższym przepisie jest obniżona zawartość octu, dodałam trochę więcej cukru i curry. Myślę, że grzybki przygotowane w ten sposób przypadną Wam tak samo, jak mi i mojej rodzince.


Grzybki marynowane na słodko

Grzybki marynowane na słodko z curry


SKŁADNIKI

  • 1 kg grzybów (u mnie podgrzybki)
  • ZALEWA:
  • 1 l wody
  • 4-5 liści laurowych
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 1 czubata łyżeczka soli
  • 60 g cukru
  • 1-2 łyżki curry
  • szczypta chilli
  • 1 szkl octu
  • 5 łyżek oleju rzepakowego


WYKONANIE
1. Grzyby starannie oczyszczamy i myjemy. Gotujemy w osolonej wodzie przez 15 minut, odcedzamy.
2. Zalewa: wodę gotujemy, dodajemy liście laurowe, ziele angielskie, sól, cukier, chilli, curry. Gotujemy chwilę, dodajemy ocet i olej i doprowadzamy do wrzenia.
3.W trakcie przygotowywania zalewy, ciepłe jeszcze grzybki wrzucamy do wyparzonych słoików, do wysokości 3/4. Zalewamy gorącą zalewą. Dobrze zakręcamy słoiki i pasteryzujemy w piekarniku nagrzanym do 120 stopni przez 20 minut. Wyłączamy piekarnik i zostawiamy do wystygnięcia.
SMACZNEGO

KRULICA MIESZA

Grzybki marynowane na słodko z curry

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz