niedziela, 20 listopada 2016

ROZGRZEWAJĄCA ZUPA Z CZERWONEJ SOCZEWICY


Pamiętam, jak pierwszy raz gotowałam coś z czerwonej soczewicy i byłam zdziwiona, że tak szybko całkiem mi się rozgotowała. Oczywiście nie gotowałam zgodnie z przepisem, tylko kombinowałam. Ale smak i tak mi podszedł. Dlatego od tamtej pory dosyć często w różnej postaci, czerwona soczewica wjeżdża na stół. Poniższy przepis powstał przypadkiem, metodą prób i błędów.
Rozgrzewająca zupa z czerwonej soczewicy jest naprawdę rozgrzewająca, a to za sprawą przyprawy indyjskiej Tikka Masala.


ROZGRZEWAJĄCA ZUPA Z CZERWONEJ SOCZEWICY


SKŁADNIKI

2 l wywaru
1 szklanka czerwonej soczewicy
250 ml przecieru pomidorowego
puszka krojonych pomidorów
1 łyżeczka przyprawy indyjskiej Tikka Masala
pół łyżeczki papryki słodkiej wędzonej
pół łyżeczki kolendry mielonej lub świeżej
1 łyżeczka majeranku
sól, pieprz


WYKONANIE
1. Zagotować wywar, dodać przecier pomidorowy oraz pomidory w puszcze. Od zagotowania, gotować ok 15 minut.
2. Dodać soczewicę i gotować 7 minut.
3. Doprawić i podać posypane świeżą kolendrą lub natką pietruszki.

SMACZNEGO 
KRULICA




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz