wtorek, 13 lutego 2018

Kruche babeczki z czekoladą na Walentynki

Kruche babeczki z czekoladą na Walentynki

Walentynki, bez względu na to czy je lubicie lub nie, warto zrobić coś słodkiego, jakiś deser. Zresztą, każda okazja jest dobra na pyszne słodkości. 
Muszę się przyznać, że tym razem byłam w idealnej sytuacji, bo wyrobiłam tylko ciasto. Cała reszta to dzieło mojego młodszego klona. Można pozazdrościć fantazji. Na ciepło niebo w gębie, wystudzone też podobno, ale ja nie zdążyłam. 

Kruche babeczki z czekoladą

Kruche babeczki z czekoladą na Walentynki


SKŁADNIKI

  • 200 g mąki
  • 100 g zimnego masła
  • 2 żółtka
  • 80 g cukru pudru
  • 2-3 łyżki śmietany 18%
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka kostek gorzkiej czekolady
  • kilka łyżek dżemu wiśniowego


WYKONANIE
1. Na stolnicę przesiewamy mąkę, cukier puder, proszek do pieczenia, mieszamy. Zimne masło siekamy nożem. Dodajemy żółtka i śmietanę. Zagniatamy gładkie i elastyczne ciasto. Wkładamy na pół godziny do lodówki.
2. Schłodzone ciasto wyjmujemy, porcjami wałkujemy na ok 3 mm i wykładamy nim formy na babeczki (dno i wyklejamy brzegi). Do środka wkładamy 1-2 kostki czekolady. Na wierzchu układamy 2 wykałaczki na krzyż - będzie to wzmocnienie dla reszty ciasta, aby nie opadło podczas pieczenia. Z rozwałkowanego ciasta wykrawamy okręgi do przykrycia babeczek. W kółkach wykrajamy serduszka. Okręgi układamy na babeczki, delikatnie dociskamy brzegi.
3. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni (góra-dół) i pieczemy 25 minut. Po upieczeniu delikatnie przecinamy wykałaczki na środku i wyjmujemy z babeczek. Do dziurki można włożyć łyżeczkę dżemu wiśniowego. Wyśmienicie smakuje jeszcze ciepłe.
SMACZNEGO

KRULICA MIESZA

Kruche babeczki z czekoladą i wiśniami

Kruche babeczki na Walentynki

Kruche babeczki z czekoladą

4 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowe, sama bym na to nie wpadła! zresztą ja piekę najczęściej muffinki, inne ciasta to nie mój konik. Mój ulubiony przepis to czekoladowe muffinki według przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/
    Zawsze kiedy je piekę rodzinka jest zachwycona a babeczki znikają w kilka minut!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że mogłam zainspirować. Chętnie skorzystam z podanego przepisu, znajdę w domu kilku amatorów muffinek :-)

      Usuń