czwartek, 9 marca 2017

Gofry belgijskie

Gofry belgijskie

Przepis na gofry tradycyjne już znamy, jednak gdyby ktoś jeszcze szukał to znajdzie tu. Tym razem naszła mnie ochota również na gofry, tym razem jednak belgijskie. Czym różnią się od tych które znamy z naszych polskich budek fastfoodowych? Ano tym, że są na drożdżach a nie na proszku do pieczenia. Trochę dłużej trzeba czekać, aż ciasto będzie gotowe do pieczenia. Natomiast dużo szybciej się pieką i trzeba je bardziej pilnować. Ciekawa jestem, które będą Wam bardziej smakować. Ja do tej pory nie jestem pewna i robię na zmianę.

Gofry belgijskie

Gofry belgijskie


SKŁADNIKI

  • 360 g mąki
  • 40 g świeżych drożdży
  • 100 g masła
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • 80 g cukru (najlepiej perłowego ale ja używam zwykłego)
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)


WYKONANIE
1. Drożdże rozkruszamy, dodajemy 1 łyżeczkę cukru, 1 łyżeczkę mąki i połowę ciepłego mleka. Odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 20 minut, aby drożdże zaczęły pracować.
2. W rondelku rozpuszczamy masło i odstawiamy do ostygnięcia.
3. Do miski wsypujemy mąkę, wbijamy jajka i dodajemy żółtka, dodajemy sól, cynamon, resztę mleka, rozpuszczone masło oraz wyrośnięty zaczyn drożdżowy. Mikserem wyrabiamy ciasto, na koniec dodajemy cukier i znów mieszamy. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 - 45 minut, aby podwoiło swoją objętość. Ja wstawiam do piekarnika nagrzanego do 30-40 stopni (wyłączonego).
4. Nagrzewamy gofrownicę, nakładamy po łyżce ciasta na środek gofrownicy, nie rozprowadzamy. Gofrownicę domykamy ale nie zaciskamy. Pieczemy ok 3 minuty.
5. Po upieczeniu przekładamy na kratkę, aby wystygły i nie były gumowate. Podajemy z cukrem pudrem, lub według uznania.
SMACZNEGO
KRULICA
Gofry belgijskie

Gofry belgijskie

Gofry belgijskie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz